Η καταδικη του Νεου Ημερολογιου απο την Πανορθοδοξη Συνοδο του 1583

Η ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΟΥ 1583

.....Ὅποιος δέν ἀκολουθεῖ τά ἔθιμα τῆς Ἐκκλησίας, καθώς αἱ ἑπτά Ἅγιαι Οἰκουμενικαι Σύνοδοι ἐθεσπισαν καί τό ῞Αγιον Πάσχα καί τό Μηνολόγιον καλῶς ἐνομοθέτησαν νά ἀκολουθῶμεν καί θέλει νά ἀκολουθῆ τό νεοεφεύρετον Πασχάλιον καί Μηνολόγιον τῶν ἀθέων ἀστρονόμων τοῦ Πάπα, καί ἐναντιώνεται εἰς αὐτά ὅλα, καί θέλει νά ἀνατρέψῃ καί νά χαλάσῃ τά πατροπαράδοτα δόγματα καί ἔθιμα τῆς Ἐκκλησίας, ἄς ἔχει τό ἀνάθεμα καί ἔξω τῆς τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας, καί τῆς τῶν πιστῶν ὁμηγύρεως ἄς εἶναι.....

῎Ετους ἀπό Θεανθρώπου αφπγ (1583) Ἰνδικτιῶνος ΙΒ΄ Νοεμβρίου Κ΄.

Ὁ Κωνσταντινουπόλεως ΙΕΡΕΜΙΑΣ
Ὁ Ἱεροσολύμων ΣΩΦΡΟΝΙΟΣ
Ὁ Ἀλεξανδρείας ΣΙΛΒΕΣΤΡΟΣ
Καί οἱ λοιποί Ἀρχιερεῖς τῆς Συνόδου παρόντες».

Κυριακή, 4 Απριλίου 2010

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ - ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ






1 σχόλιο:

  1. Παίχθηκε το ορατόριο «Τα κατά Ματθαίον Πάθη» του Μητροπολίτη Ιλαρίωνος στο αβαείο Αϊσιντέλν της Ελβετίας". Η πλοροφορία δόθηκε από ένα ιστολόγιο. Και σε τι αφορά τό ορατόριο; Το μουσικό Σχέδιο «Τρεις Ρώμες» σχεδιάστηκε και γράφθηκε για την προώθηση της ενότητας των εκκλησιών. Η ιδέα του (μουσικού) Σχεδίου «Τρεις Ρώμες» υποβλήθηκε πριν ένα περίπου χρόνο στη διάρκεια της συνάντησης του Πάπα της Ρώμης Βενέδικτου του 16ου και του βικαρίου του Πατριάρχη Μόσχας και πασών Ρωσιών, Μητροπολήτη Ιλαρίωνα. Η πρεμιέρα του ορατορίου πραγματοποιήθηκε στις 20 Μαρτίου 2010 σε μια από τις παλαιότερες Ιερές Μονές της χώρας, το αβαείο Αϊσιντέλν, όπου το έργο παρουσιάστηκε ενώπιον μεγάλου ακροατηρίου.

    Αυτές ήταν οι πληροφορίες που μάθαμε και ακολούθως, έγινε το κάτωθι σχόλιο. Δεν μπορούσα να επισυνάψω το ωραιότατο αναστάσιμο μέλος, που μας προσφέρετε εσείς, για να καταλάβει καλύτερα ο αναγνώστης το θεολογικό υπόβαθρο ημών των Ορθοδόξων και της εκλατινισμένης, σε αρκετά σημεία, ρωσσικής ομοδόξου. Δεν υστερούμε βέβαια κι εμείς. Και τώρα το σχόλιο.

    " Θα γράψω κάτι που άφησα αλλού. Έχει σχέση με το συναίσθημα και την προσέγγιση που κάνουν οι Αισθητικοί κύκλοι (ποιητές, μουσικοί, λογοτέχνες, εικαστικοί κλπ) σε ό,τι αφορά τη Θρησκεία :

    [... σχετικά με το παρεξηγημένο συναίσθημα, θα έλεγα και νομίζω δεν κάνω λάθος, ότι πηγή του συναισθήματος είναι η θρησκεία. Αλλά συναίσθημα από συναίσθημα διαφέρει, όπως διαφέρουν μεταξύ τους οι θρησκείες. Συναίσθημα υπάρχει και στα ζώα. Είναι το συναίσθημα εξ ενστίκτου. Στον άνθρωπο υπάρχουν ένστικτα, υπάρχει και το ενστικτικό συναίσθημα. Πολλές θρησκείες καλλιεργούν από άγνοια αυτού του είδους το συναίσθημα. Και υποθέτουν - κακώς - ότι αγγίζουν την παγκόσμια αρμονία ή κάτι άλλο. Το ίδιο κάνουν και οι παραλλαγές της χριστιανικής θρησκείας. Εδώ όμως άγνοια δεν συγχωρείται. Εκτός, αν συνειδητοποιείς την ανημποριά σου. Και μη δυνάμενος να κάνεις διαφορετικά, ερεθίζεις το συναίσθημα με επιβλητική μουσική ή χορωδιακά καλλικέλαδα ακούσματα (ορατόρια κλπ). Αυτό είναι το υψηλής διαφοροποίησης συναίσθημα των ανώτερων θηλαστικών. Που αναζητούν παρεμφερείς, αλλά με διαφορετικό όνομα, συμπαντικές αρμονίες ή το παγκόσμιο κάλλος. Δεν είναι το, σε ισοκράτημα, μονοφωνικό συναίσθημα του Λόγου, όπως για παράδειγμα με το : " Χριστός Ανέστη εκ νεκρών, θανάτω θάνατον πατήσας ... ".]

    Στην περίπτωσή αυτή που μας δίνει το ιστολόγιο για το ορατόριο "Τα κατά Ματθαίον Πάθη", έχουμε μια κλασική, θα τη χαρακτήριζα, περίπτωση συναισθήματος "υψηλής διαφοροποίησης" για θηλαστικά ανώτερης βιολογικής εξέλιξης. Αυτά τα θηλαστικά, αδειάζουν τις "μπόμπες" απεμπλουτισμένου ουρανίου επί των κεφαλών άλλων ανθρώπων, που δεν καταλαβαίνουν από Τέχνη, και μετά πάνε να ακούσουν ορατόρια."

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλω αφήστε το σχόλιο σας εδω