Η καταδικη του Νεου Ημερολογιου απο την Πανορθοδοξη Συνοδο του 1583

Η ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΟΥ 1583

.....Ὅποιος δέν ἀκολουθεῖ τά ἔθιμα τῆς Ἐκκλησίας, καθώς αἱ ἑπτά Ἅγιαι Οἰκουμενικαι Σύνοδοι ἐθεσπισαν καί τό ῞Αγιον Πάσχα καί τό Μηνολόγιον καλῶς ἐνομοθέτησαν νά ἀκολουθῶμεν καί θέλει νά ἀκολουθῆ τό νεοεφεύρετον Πασχάλιον καί Μηνολόγιον τῶν ἀθέων ἀστρονόμων τοῦ Πάπα, καί ἐναντιώνεται εἰς αὐτά ὅλα, καί θέλει νά ἀνατρέψῃ καί νά χαλάσῃ τά πατροπαράδοτα δόγματα καί ἔθιμα τῆς Ἐκκλησίας, ἄς ἔχει τό ἀνάθεμα καί ἔξω τῆς τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας, καί τῆς τῶν πιστῶν ὁμηγύρεως ἄς εἶναι.....

῎Ετους ἀπό Θεανθρώπου αφπγ (1583) Ἰνδικτιῶνος ΙΒ΄ Νοεμβρίου Κ΄.

Ὁ Κωνσταντινουπόλεως ΙΕΡΕΜΙΑΣ
Ὁ Ἱεροσολύμων ΣΩΦΡΟΝΙΟΣ
Ὁ Ἀλεξανδρείας ΣΙΛΒΕΣΤΡΟΣ
Καί οἱ λοιποί Ἀρχιερεῖς τῆς Συνόδου παρόντες».

Σάββατο, 8 Μαΐου 2010

Λειτουργία στην Αγία Σοφία...


Διαβάζω στην Ρομφαία:

Ύστερα από 557 χρόνια, θα τελεστεί πάλι Θεία Λειτουργία στην Αγία Σοφία


Θεία λειτουργία στην Αγία Σοφία θα τελεστεί και πάλι, 557 χρόνια μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης, με πρωτοβουλία του οργανισμού «Παγκόσμια Ενορία της Αγίας Σοφίας», που αριθμεί δεκάδες χιλιάδες μέλη σ’ ολόκληρο τον κόσμο.
Στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, που έδωσαν σήμερα στη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος της Παγκόσμιας Ενορίας, Κρις Σπύρου, και ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης, Άνθιμος, ο κ. Σπύρου έκανε γνωστό ότι η θεία λειτουργία θα γίνει την Παρασκευή, 17 Σεπτεμβρίου, ανήμερα της γιορτής Σοφίας, Πίστεως, Αγάπης και Ελπίδας των ορθοδόξων χριστιανών.
Όπως είπε, η Παγκόσμια Ενορία έχει ήδη ενημερώσει, με συστημένη επιστολή της, τον πρωθυπουργό της Τουρκίας, Ταγίπ Ερντογάν, για την απόφασή της να παρευρεθεί στην Πόλη τη μέρα αυτή και να λειτουργήσει την Αγία Σοφία.
«Οι ενορίτες της Αγίας Σοφίας απ’ όλο τον κόσμο θα είμαστε στην Πόλη, προκειμένου να τελέσουμε θεία λειτουργία στη Μητέρα Εκκλησία της Χριστιανοσύνης, το σύμβολο της Ορθοδοξίας», αναφέρεται μεταξύ άλλων στην επιστολή.
Εξάλλου, με πρωτοβουλία της οργάνωσης, την Κυριακή, 23 Μαΐου, θα τελεσθεί, στην εκκλησία της Του Θεού Σοφίας, στη Θεσσαλονίκη, θεία λειτουργία χοροστατούντος του μητροπολίτη Θεσσαλονίκης, παρουσία Αγιασοφιτών από την Ελλάδα και χώρες του εξωτερικού.
Εξάλλου, σε ερώτηση αν οι εκπρόσωποι της Παγκόσμιας Ενορίας ενημέρωσαν το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών για την πρωτοβουλία που αναλαμβάνουν, ο κ. Σπύρου δήλωσε ότι δεν είναι θέμα πολιτικό και ότι ο οργανισμός εδρεύει στις ΗΠΑ.
«Καμία κυβέρνηση δεν έχει το δικαίωμα να προσδιορίζει τη χρήση ιερών χώρων, να διορίζει ιερείς και ιεράρχες και να προσδιορίζει την αμφίεση ιερέων και λειτουργών θρησκειών», είπε ο κ. Σπύρου.
Η «Παγκόσμια Ενορία της Αγίας Σοφίας» ιδρύθηκε το 2005, με έδρα τις ΗΠΑ, αναγνωρίζεται ως μη κερδοσκοπικός οργανισμός και έχει, ως στόχο, να λειτουργήσει ξανά ως χριστιανικός ναός η Αγία Σοφία. Στα χιλιάδες μέλη της ανά τον κόσμο συμπεριλαμβάνονται και άτομα άλλων θρησκειών και δογμάτων.

http://www.romfea.gr/2009-12-18-11-21-40/25-2009-12-18-08-37-46/4915-Ύστερα-από-557-χρόνια2c-θα-τελεστεί-πάλι-Θεία-Λειτουργία-στην-Αγία-Σοφία

Σχόλιο μας:
Η ειρωνεία είναι εκτός του ότι στις τελευταίες  λειτουργίες στην Αγιά Σοφιά υπήρχαν καρδινάλιοι, θα δούμε το θέατρο και πάλι με καρδινάλιους, πάστορες αυτή τη φορά και ιέρειες... γιατί όχι και τον ίδιο τον Πάπα;



Κάτι σημαντικό που δεν γνωρίζουν(;) αυτοί που θέλουν να εορτάσουν στις 17 Σεπτεβρίου Σοφίας Πίστεως Ελπίδος και Αγάπης στην Αγιά Σοφιά δεν γνωρίζουν ότι η Αγία Σοφία Κων/πόλεως έχει αφιερωθεί στην Σοφία του Θεού, δηλαδή τον Χριστό και εορταζόταν την Μεσοπεντηκοστή;

«Μεσούσης τῆς ἑορτῆς
διδάσκοντός σου, Σωτήρ,
ἔλεγον οἱ Ἰουδαῖοι·
Πῶς οὗτος οἶδε γράμματα, μή μεμαθηκώς;
ἀγνοοῦντες ὅτι σύ εἶ ἡ Σοφία
ἡ κατασκευάσασα τόν κόσμον.
Δόξα σοι».

======================================

Στό βιβλίο τοῦ Καθηγητοῦ Κωνσταντίνου Δ. Καλοκύρη, Ὁ Μουσουργός Ἰωάννης Θ. Σακελλαρίδης καί ἡ Βυζαντινή Μουσική, Θεσσαλονίκη 1988, σ᾿ αὐτήν τήν β΄ ἔκδοση, ὑπάρχει Παράρτημα ἐκ 15 σελίδων μέ τίτλο: ΟΙ ΝΑΟΙ ΤΗΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ Η ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ ΤΟΥΣ (Οἱ εἰκονογραφικοί τύποι Μεσοπεντηκοστῆς καί ἁγίας Σοφίας).

Ὁ Καθηγητής, ἀφοῦ ἐξηγεῖ τό λόγο πού ἐνέταξε αὐτό τό παράρτημα στό ἐν λόγῳ βιβλίο καί πού εἶναι ὅτι «τόν πάντοτε θεολογοῦντα μουσικοδιδάσκαλο ἀπασχολοῦσε καί τό ζήτημα τοῦ χρόνου τοῦ ἑορτασμοῦ τῶν ναῶν τῶν ἀφιερωμένων στήν <τοῦ Θεοῦ Σοφίαν>, τό θεωροῦσε δέ ὡς μία ἐκκρεμότητα τήν ὁποία ἔπρεπε νά τακτοποιήσει ἡ Ἐκκλησία», γράφει γιά τό πῶς ἡ δεσποτική ἑορτή τῆς Μεσοπεντηκοστῆς εἶναι ἡ ἑορτή τῶν ναῶν πού κτίσθηκαν πρός τιμήν τοῦ ὀνόματος τοῦ Χριστοῦ ὡς Σοφίας (τοῦ Θεοῦ) καί γιά τήν παρεξήγηση μέ τήν ἑορτή τῆς ρωμαίας μάρτυρος καί τῶν τριῶν θυγατέρων της.

Θεσσαλονικεύς ὁ Καθηγητής, τόν ἀπασχολεῖ τό θέμα τοῦ ἑορτασμοῦ τοῦ ναοῦ τῆς τοῦ Θεοῦ Σοφίας στήν Θεσσαλονίκη.

Ἐξηγεῖ τόν λόγο τῆς ἀνοικοδομήσεως ἐκκλησιῶν, κυρίως ἀπό τό τέλος τοῦ 4ου αἰ., ἀφιερωμένων στόν Χριστό ὡς τήν «ἁγίαν τοῦ Θεοῦ Σοφίαν», μετά τήν καταπολέμηση ἀπό τήν Ἐκκλησία τῆς ἀρειανικῆς κακοδοξίας καί γιά νά ἐξαρθεῖ τό πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ, τό ὁποῖον ἀναγνωρίζεται ὡς «ὁμοούσιον τῷ Πατρί» καί ὡς «ἡ δημιουργική, καὶ συνεκτικὴ τῶν ἁπάντων, Θεοῦ Σοφία καὶ Δύναμις».

Ἀναφέρεται στούς ὁμώνυμους ναούς στήν Κωνσταντινούπολη, στήν Ἔδεσσα Μεσοποταμίας (Ὀσρόη), στήν Θεσσαλονίκη, στήν Κρήτη (Πάνορμος Ρεθύμνης), στήν Σόφια, στήν Ἀχρίδα, στήν Τραπεζοῦντα, στόν Μυστρᾶ, ὅπου μιά ἐπιγραφή ἀνέφερε ὅτι ἡ ἐκκλησία τοῦ Μυστρᾶ εἶναι ἀφιερωμένη «τῷ παντοποιῷ τοῦ Θεοῦ Πατρός Λόγῳ».

Γιά τήν ἑορτή τῆς Μεσοπεντηκοστῆς, γράφει, ὅτι σκοπός τῆς καθιερώσεώς της ἦτο καθαρά τό νά ἐξαρθεῖ τό πρόσωπο τοῦ Θεοῦ Λόγου ὡς «πηγῆς ζωῆς», διδομένης ὅμως τῆς βαρύτητος στήν «ἄκτιστον καί ἔμφυτον σοφίαν Του», ἡ ὁποία εἶναι «ἡ πανταιτία καί παρεκτική ζωῆς». Ἀναλύοντας τά ἁγιογραφικά ἐρείσματα, ἐπικεντρώνεται στήν ὑμνογραφία τῆς ἑορτῆς ὅπου:

Στόν ἑσπερινό, ἕνα ἰδιόμελο ἀρχίζει «Ἐν τῷ ἱερῷ ἐπέστης ἡ Σοφία τοῦ Θεοῦ», ἐνῶ τό δοξαστικό τελειώνει «ὅτι σὺ εἶ ἡ Σοφία, ἡ κατασκευάσασα τόν κόσμον». Τό τρίτο ἀπό τά παλαιοδιαθηκικά ἀναγνώσματα ἀρχίζει «Ἡ σοφία ᾠκοδόμησεν ἑαυτῇ οἶκον, καὶ ὑπήρεισε στύλους ἑπτά», ἐξηγώντας ὅτι ὁ οἶκος πού οἰκοδόμησε ὁ Χριστός εἶναι τό σῶμα Του, πού τό πῆρε ἀπό τήν Θεοτόκο, πού εἶναι κι Αὐτή οἶκος τοῦ Θεοῦ. Ἀναφέρεται καί σέ τροπάρια τοῦ Ὄρθρου.

Γράφει πάρα πολλά. Τό σημαντικότερο εἶναι, πού ἑρμηνεύει τό ψηφιδωτό τοῦ 9ου αἰ. στόν νάρθηκα τῆς ἁγίας Σοφίας Κωνσταντινουπόλεως, πού θεωρεῖ ὅτι μᾶς δίδει τόν βασικό τύπο τοῦ Χριστοῦ ὡς Σοφίας. Ὁ ἔνθρονος Χριστός εἶναι ὁ «ἐν δόξῃ πάτρων»τοῦ ναοῦ τοῦ ὁποίου καί τό ὄνομα φέρει ἡ Μεγάλη Ἐκκλησία, ἡ τοῦ Θεοῦ Ἁγία Σοφία. Ὁ αὐτοκράτορας πού γονατίζει μπροστά στόν Χριστό εἶναι ὁ Λέων ὁ 6ος, ὁ ὁποῖος ζητάει νά δεχθεῖ τήν ἐξουσία ἀπό τόν Κύριο μαζί μέ τήν ἄνωθεν σοφία, γι᾿ αὐτό ὀνομάστηκε Λέων ὁ 6ος ὁ Σοφός. Ἀνάλογη σχετική εἰκόνα τοῦ Χριστοῦ ὡς Σοφίας ὑπῆρχε καί στό ναό τῆς Θεσσαλονίκης στά χρόνια τοῦ ἁγίου Συμεών, ὅπως σημειώνει.
(Από το "Ψαλτολόγιον")

========================================

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλω αφήστε το σχόλιο σας εδω