Η καταδικη του Νεου Ημερολογιου απο την Πανορθοδοξη Συνοδο του 1583

Η ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΟΥ 1583

.....Ὅποιος δέν ἀκολουθεῖ τά ἔθιμα τῆς Ἐκκλησίας, καθώς αἱ ἑπτά Ἅγιαι Οἰκουμενικαι Σύνοδοι ἐθεσπισαν καί τό ῞Αγιον Πάσχα καί τό Μηνολόγιον καλῶς ἐνομοθέτησαν νά ἀκολουθῶμεν καί θέλει νά ἀκολουθῆ τό νεοεφεύρετον Πασχάλιον καί Μηνολόγιον τῶν ἀθέων ἀστρονόμων τοῦ Πάπα, καί ἐναντιώνεται εἰς αὐτά ὅλα, καί θέλει νά ἀνατρέψῃ καί νά χαλάσῃ τά πατροπαράδοτα δόγματα καί ἔθιμα τῆς Ἐκκλησίας, ἄς ἔχει τό ἀνάθεμα καί ἔξω τῆς τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας, καί τῆς τῶν πιστῶν ὁμηγύρεως ἄς εἶναι.....

῎Ετους ἀπό Θεανθρώπου αφπγ (1583) Ἰνδικτιῶνος ΙΒ΄ Νοεμβρίου Κ΄.

Ὁ Κωνσταντινουπόλεως ΙΕΡΕΜΙΑΣ
Ὁ Ἱεροσολύμων ΣΩΦΡΟΝΙΟΣ
Ὁ Ἀλεξανδρείας ΣΙΛΒΕΣΤΡΟΣ
Καί οἱ λοιποί Ἀρχιερεῖς τῆς Συνόδου παρόντες».

Τρίτη, 12 Ιουλίου 2011

ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΤΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΕΣΤΗΡΙΞΑΝ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΕΩΣ ΤΟΥΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΤΟΥ 1920;

Μερικά σχόλια αναγνωστών στην ερώτηση αυτή, που απήυθηνε ο κ. Π. Σημάτης στο μπλογκ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ. 
 http://apotixisi.blogspot.com/2011/07/normal-0-false-false-false_6859.html#comments

1
Ανώνυμος είπε...

...Ἡ Οἰκουμενιστική Ἐγκύκλιος του 1920 ἕνεκα τοῦ περιεχομένου της ἧτο φυσικὸν νὰ μείνῃ ὅσο τὸ δυνατὸν κρυφὴ ἀπὸ τὸ εὑρὺ κοινόν, καὶ γνωστὴ κυρίως εἰς τοὺς παραλήπτας της, ἴνα μειωθῶσιν εἰς τὸ ἐλάχιστὸν αἱ ἀντιδράσεις δι᾿ αὐτήν.

Τὸ περιεχόμενον της ἔγινε γνωστὸ τὴν δεκαετίαν τοῦ '50.
Λοιπὸν, οἱ Ὀρθόδοξοι τοῦ Πατρίου Ἑορτολογίου ἔκαμον ἀγῶνα εἰς τὴν ἐποχήν των διὰ τὴν παράλυσιν καὶ ἀθέτησιν τῶν Πατριαρχικῶν ἀποφάσεων τῶν ἐτῶν 1583, 1587, 1593, 1848, κ.ἄ., (μὲ τὰ ὐπάρχοντα τότε στοιχεῖα), διαισθανόμενοι τὸ μέγεθος τῆς προδοσίας ποὺ ''ἐρχόταν''.
Δυστυχῶς, μὲ τὴν πάροδον τῶν ἐτῶν, ἐδικαιώθησαν πλήρως, καὶ ὀσημέραι δικαιώνονται ἔτι περισσότερον, μὲ τὴν πρόοδον τῆς Παναιρέσεως.

2
Ανώνυμος είπε...

Τό πρόβλημα δέν ειναι στό τί επεκαλέσθησαν οι παλαιοημερολογίτες, διότι αυτοί δέν αλλαξαν σέ τίποτα, τουναντίον παρέμειναν αμετακίνητοι εκεί πού ησαν. Τό πρόβλημα ειναι στό γεγονός οτι μέ τήν παναιρετικήν Εγκύκλιον τού 1920, ψευδοπανορθόδοξο Μασωνικό κατ' ουσίαν Συνέδριο τού 1923 καί μέ τήν δικτατορικώ τω τρόπω επιβολήν νέου (εστω διορθωμένου) ημερολογίου κατελύθησαν τά πάντα καί από κεί ξεκίνησαν ολα τά δεινά διά τήν Εκκλησίαν καί τό Εθνος.

3
Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Προ της εκδόσεως της Πατριαρχικής Εγκυκλίου του 1920 είχαν προηγηθεί κάποιες "ζυμώσεις" στους κύκλους των χριστιανικών, και λεγομένων, εκκλησιών.
Αποτέλεσμα αυτών των "ζυμώσεων" ήταν και ίδρυση ενός οργανισμού που έφερε την ονομασία "Πίστη και Τάξις". Αν θυμάμαι καλά η πρωτοβουλία αυτών των διαλόγων ξεκίνησε εκ μέρους των αγγλικανών κάπου εκεί στο 1910 ή 12.
Νομίζω, συνέχεια αυτής της πρωτοβουλίας ήταν η Πατριαρχική Εγκύκλιος του 1920, η οποία μετά από πολλά εμπόδια κατέληξε στη θέσπιση του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών.
Οι διάλογοι των εκκλησιών άρχισαν, κορυφώθηκαν και τώρα, ερχόμαστε εμείς να ανοίξουμε "διάλογο αγάπης εν αληθεία" μεταξύ μας, για το θέμα της καινοτομίας του 1924!
Ελπίζω να μη διαρκέσουν όσο οι άλλοι διάλογοι, που και αυτοί, είναι διάλογοι αγάπης. Εμείς θέτουμε και το "εν αληθεία", αν και αγνοούμε πλήρως το "πας ο ων εκ της αληθείας ακούει μου της φωνής". Από το 1920 μέχρι σήμερα κανείς δεν ακούει.
Αγαπητέ κύριε Σημάτη, διάλογοι αγάπης εν αληθεία για το θέμα το ημερολογιακό δεν μας χρειάζονται. Αυτιά που να ακούν χρειαζόμαστε και μάτια για να βλέπουν, που καταντήσαμε.

4
Πολυμενοπουλος Διονυσιος είπε...
...Κύριε Σημάτη χαίρομαι, διότι βλέπω από το κείμενό σας, ότι αρχίσατε την έρευνα γύρω από το Κίνημα των χλευαστικώς ,από τους καινοτόμους, αποκαλούμενων Παλαιοημερολογητών. Είναι το επόμενο βήμα στην πορεία σας και είναι φυσικό να είσθε ακόμη δεσμευμένος από προκαταλήψεις που σας μετέδωσαν άνθρωποι που έλαβαν στην ζωή τους χαρίσματα μεγάλα από τον Θεό μας, αλλά τελικά δεν θέλησαν να συμπάσχουν με το λαό του Κυρίου προτιμήσαντες τον νύν αιώνα.Ο αγώνας των Ορθοδόξων ( Παλαιοημερολογητών) γνώρισε και γνωρίζει πολλές στιγμές ,λαμπρές και σκοτεινές, ένδοξες και άδοξες, φιλόθεες και δυστυχώς αντίθεες.Κάποτε στο μέλλον η Εκκλησία,εν ειρήνη,και ελευθέρα από τα δεσμά του Οικουμενισμού ,θα αποδώσει το δίκαιο έπαινο σε όσους αληθινά υπηρέτησαν τον Κύριό μας. Και έρχομαι στα ερωτήματά σας για να σας γράψω κάποιες μικρές σκέψεις,καθώς δεν είμαι θεολόγος, αλλά ένας απλός πιστός.Το Ημερολογιακό θέμα ,η αποδοχή δηλαδή του Γρηγοριανού Ημερολογίου με το αλλαγμένο Πασχάλιο είναι σίγουρα παράβαση που εμπεριέχει διαχρονικό ΑΝΑΘΕΜΑ της Ορθοδόξου Εκκλησίας και άρα νόμιμη αιτία επαινετής Αποτείχισης και δημιουργίας κατόπιν επαινετού Σχίσματος, δηλαδή ουσιαστικά Κανονικής Συνόδου.Το γεγονός ότι το 1924 δεν έγινε ολοκληρωμένα η αποδοχή του Γρηγοριανού Ημερολογίου ,τουλάχιστον δεν μετεβλήθη το Πασχάλιο,ήταν μία πράξη σκοπιμότητος των καινοτόμων για να μειώσουν τις αντιδράσεις της εποχής εκείνης, στον κλήρο και τον λαό, άλλωστε τη πρόθεση τους, για ολοκλήρωση της μεταβολής μελλοντικά ,ουδέποτε την έκρυψαν και σήμερα το επιδιώκουν αυτό,ομιλούν για κοινό Πάσχα, αλλά και τότε το απετόλμησαν ανεπιτυχώς, όπου μπορούσαν, σε επίπεδο τοπικών Εκκλησιών.Οι πιστοί της εποχής εκείνης πίσω από την κίνηση αυτή διείδαν την πρόθεση υποχώρησης στον Πάπα της Ρώμης και σταδιακής Ένωσης και το εξέφρασαν αυτό με τη φράση τους " μας φραγκέψανε ".Τελικά από ότι και σεις καταλαβαίνετε μάλλον, αυτοί οι κατα κόσμο ασήμαντοι, είχαν απόλυτο δίκιο. Το γεγονός ότι δεν είχε συνειδητοποιηθεί πλήρως το βάθος και το μέγεθος της προδοσίας κάποιων, λόγω του ήδη υπάρχοντος Οικουμενισμού, δεν καταδικάζει εκ των πραγμάτων, αλλά δικαιώνει τους Ορθοδόξους για την πληροφορία της καρδίας τους και την αντίδρασή τους.

Την εποχή εκείνη έγινε μεγάλος λόγος για το Ανάθεμα, το έβδομο κατά σειρά ,που περιείχετο στο Συγγίλιο του Αγιορείτη Μοναχού Ιάκωβου του 1858 και αναφερόταν εκτός από το Πασχάλιο και στο Νέον Μηνολόγιον τών Αθέων Αστρονόμων του Πάπα. Πολλοί αμφισβητούν την γνησιότητα αυτού του 7ου Αναθέματος, οι περισσότεροι όμως των αντιστεκομένων το 1924 πίστευαν ακράδαντα αυτή την γνησιότητα και ίσως αυτό έγινε αιτία πολλοί από αυτούς να τραβήξουν τον δρόμο της υπερβολής και να τον τραβούν ακόμη και σήμερα πολλά πνευματικά τους τέκνα.
Λέγεται ότι η γνησιότητα του συγγιλίου επιβεβαιώνεται από χειρόγραφο κώδικα του Σινά με βάση τον οποίο έγινε μετάφραση στα Ρουμανικά το 1850 από τον Αρχιμανδρίτη Ουσπένσκυ. Τον κώδικα αυτόν σήμερα δεν τον έχουμε μπροστά μας για να δούμε τί ακριβώς ισχύει ,γιαυτό το θέμα αυτό θα παραμένει σε εκκρεμότητα έως ότου επιβεβαιωθεί η μία ή η άλλη άποψη στο μέλλον. Ανεξαρτήτως των παρα πάνω σημαντικών λεπτομερειών ,καθώς και όσων κατα καιρούς Θεολογικών υπερβολών έγιναν κυρίως για λόγους άμυνας έναντι των Καινοτόμων και των διωγμών τους ή λόγω της έλλειψης επαρκούς Διοίκησης και αντίστοιχης ακριβούς θεολογικής γνώσης των πραγμάτων από αρκετούς, όχι πάντα με κακή πρόθεση, γιατί και αυτό μετράει,εάν δείτε μακροσκοπικά και διαχρονικά αυτό το Εκκλησιαστικό Κίνημα θα ανακαλύψετε, ότι μέσα σε αυτό, που ακόμη σας προβληματίζει, υπάρχει η απάντηση του Ουρανού στην επέλαση της Αιρεσης του Οικουμενισμού. Εδώ δεν υπάρχουν μόνο λόγια, αλλά πόνος, θυσία, προσφορά χωρίς κανένα αντίτιμο, αλλά για την αγάπη του Χριστού μας. Εδώ ,αν ψάξεις καλά, θα βρείς ανθρώπους, άσημους κατα κόσμο,ή μάλλον κατηγορούμενους κατά κόσμο, που "κοροϊδεύουν" τον νύν αιώνα και θεωρούν συμφέρον τους,σαν τον Απόστολο των Εθνών, να φύγουν από τη ζωή αυτή και να πάνε στον Χριστό μας μία ώρα νωρίτερα,αλλά υπομένουν μέχρι να ολοκληρώσουν ο καθένας από αυτούς το θέλημα του Αγαπημένου τους Νυμφίου.Αυτά αδελφέ και μη ψάχνεις τη Χάρη του Θεού μέσα στο γράμμα ,αλλά στο Πνέυμα και όταν την συναντήσεις θα καταλάβεις, ότι και το γράμμα και αυτό έχει γίνει)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλω αφήστε το σχόλιο σας εδω