Η καταδικη του Νεου Ημερολογιου απο την Πανορθοδοξη Συνοδο του 1583

Η ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΟΥ 1583

.....Ὅποιος δέν ἀκολουθεῖ τά ἔθιμα τῆς Ἐκκλησίας, καθώς αἱ ἑπτά Ἅγιαι Οἰκουμενικαι Σύνοδοι ἐθεσπισαν καί τό ῞Αγιον Πάσχα καί τό Μηνολόγιον καλῶς ἐνομοθέτησαν νά ἀκολουθῶμεν καί θέλει νά ἀκολουθῆ τό νεοεφεύρετον Πασχάλιον καί Μηνολόγιον τῶν ἀθέων ἀστρονόμων τοῦ Πάπα, καί ἐναντιώνεται εἰς αὐτά ὅλα, καί θέλει νά ἀνατρέψῃ καί νά χαλάσῃ τά πατροπαράδοτα δόγματα καί ἔθιμα τῆς Ἐκκλησίας, ἄς ἔχει τό ἀνάθεμα καί ἔξω τῆς τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας, καί τῆς τῶν πιστῶν ὁμηγύρεως ἄς εἶναι.....

῎Ετους ἀπό Θεανθρώπου αφπγ (1583) Ἰνδικτιῶνος ΙΒ΄ Νοεμβρίου Κ΄.

Ὁ Κωνσταντινουπόλεως ΙΕΡΕΜΙΑΣ
Ὁ Ἱεροσολύμων ΣΩΦΡΟΝΙΟΣ
Ὁ Ἀλεξανδρείας ΣΙΛΒΕΣΤΡΟΣ
Καί οἱ λοιποί Ἀρχιερεῖς τῆς Συνόδου παρόντες».

Σάββατο, 16 Νοεμβρίου 2013

«Νέα Ἐποχή», νέα πίστη!






«ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ»; (!)

«Είναι καιρός να μάθουμε τους πιστούς μας, ότι η απολυτοποίηση της ιδιαιτερότητας δεν συνιστά διάσωση της αλήθειας, αλλά φαλκίδευση της αλήθειας και ολίσθηση προς τη θρησκειογενή νεύρωση της αποκλειστικότητας».

Δηλώσεις του Πατριάρχου και Πάπα Αλεξανδρείας κ.κ. Θεοδώρου του Β΄

στή Διαχριστιανική καί Διαθρησκειακή Συνάντηση, πού ὀργάνωσε ἡ «Κοινότητα τοῦ ἁγίου Ἐγιδίου», μέ τίτλο: «Τό Κουράγιο τῆς Ἐλπίδας», ἡ ὁποία ἔλαβε χώρα στήν Basilica di Santa Maria in Trastevere στή Ρώμη, τήν 30.09.2013. Προηγήθηκε στήν ἴδια συνάντηση προσφώνηση τοῦ ἐν λόγῳ πατριάρχου πρός τόν πάπα Ρώμης, κατά τήν ὁποία τόν μέν Παπισμό ἀπεκάλεσε «Ἐκκλησία», τόν δέ αἱρετικό πάπα ὡς «Ποιμένα τῆς ἀγάπης καί τῆς ἀληθείας»!

 
ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΑΣ : «Μακαριώτατε Πατριάρχα Ἀλεξανδρείας» κ. Θεόδωρε, κατά τήν φήμη σας, «δέκατε τρίτε τῶν Ἀποστόλων και Κριτά τῆς Οἰκουμένης», ἡ παρακάτω ἁγιογραφική ρήση συνιστᾶ καί αὐτή «φαλκίδευση τῆς ἀληθείας» καί καθιστᾶ ἡμᾶς τούς οὕτω πιστεύοντας καί ὁμολογοῦντας νευρωτικούς; «Οὐκ ἐστιν ἐν ἄλλῳ (πλήν τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ) οὐδενί ἡ σωτηρία, οὐδέ γάρ ὄνομα ἐστίν ἕτερον (πλήν τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ) ὑπό τόν οὐρανόν τό δεδομένον ἐν ἀνθρώποις, ἐν ὧ δεῖ σωθῆναι ἡμᾶς» (Πράξεις Ἀποστόλων, 4, 12).


 
Ημερίδα για τα 50 ΧΡΟΝΙΑ της Β΄  ΒΑΤΙΚΑΝΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ
(Λεόντειος Σχολή  Σάββατο  9.11.13) 
Παρεμβάσεις του Μητροπολίτου Δημητριάδος Ιγνατίου  (α΄)

κα Μαρία Σικ (συντονίστρια στρογγυλής τραπέζης) : Να περάσουμε τώρα στην ερώτηση που έχουμε ετοιμάσει για τον Σεβασμιώτατο Ιγνάτιο : «Σεβασμιώτατε, αποτελεί πλέον κεκτημένο για μας τους Καθολικούς ο οικουμενικός προσανατολισμός της Εκκλησίας μας στο σύνολό της και καθενός μας ξεχωριστά. Και χρειάζεται αγώνα για να φτάσει ο κάθε πιστός να έχει μία οικουμενική συνείδηση και στάση,  ιδιαίτερα εδώ στην Ελλάδα και ιδιαίτερα με την Ορθοδοξία. Παίρνω αφορμή από ένα συνέδριο που έγινε στην Ι. Μητρόπολη της οποίας προΐστασθε ως Επίσκοπος, αναφορικά με τις αιρέσεις. Η λέξη αυτή, έστω και αν ανταποκρίνεται σε μια ιστορική πραγματικότητα ηχεί πλέον παράφωνα στα αυτιά μας, ιδιαίτερα για αυτές που ονομάζουμε ιστορικές Εκκλησίες. Εδώ στην Ελλάδα, ίσως είναι η λέξη η πλέον χρησιμοποιούμενη στο εκκλησιαστικό λεξιλόγιο : αιρέσεις, αιρετικοί, αιρεσιάρχης, παναίρεση του Οικουμενισμού κλπ και μεταξύ αυτών συγκαταλεγόμαστε και όλοι εμείς. Χωρίς να είναι σκοπός μου να σας φέρω σε δύσκολη θέση, υπάρχει ελπίδα, να αλλάξει κάτι στην Ελληνική Εκκλησία στη θεώρηση της Εκκλησίας του Χριστού περισσότερο καθολικής και λιγότερο παραταξιακής, που θα μας κάνει να αισθανόμαστε περισσότερο άνετα μαζί σας, εννοώ τους Ορθοδόξους συμπατριώτες μας ;  Και, τέλος, υπήρξε δεύτερη σκέψη σε σας, μετά την έκταση που πήρε στον Τύπο, τώρα τελευταία, η συμμετοχή σας στη σημερινή ημερίδα ; σκεφτήκατε να μην έρθετε ;  (γέλια από το κοινό).

Μητροπολίτης Δημητριάδος  κ. Ιγνάτιος :  Σας δικαιολογώ γιατί δε με ξέρετε καλά ! (γέλια από το κοινό) αλλά θέσατε πολλά θέματα !  Και βέβαια πρέπει να ξεχωρίσουμε μερικά πράγματα ! Όντως φιλοξενήσαμε ένα συνέδριο της Συνοδικής Επιτροπής επί των Αιρέσεων στην πόλη του Βόλου και στο συνεδριακό μας Κέντρο, φιλοξενούμενοι της Μητροπόλεώς μας. Όμως ! αυτή η Επιτροπή ασχολείται με τις αναγνωρισμένες από την Εκκλησία αιρέσεις και δεν συμπεριλαμβάνονται σε αυτές οι Καθολικοί αδελφοί μας, ούτε η Καθολική Εκκλησία. Μιλήσαμε για σέκτες, μιλήσαμε για όλα αυτά που και η Καθολική Εκκλησία, νομίζω, αντιμετωπίζει πολλές φορές, που έχουν εισβάλλει από την Ανατολή, μιλήσαμε για πράγματα που δεν έχουν να κάνουν με τους Χριστιανούς αδελφούς μας.
Όταν μιλάμε για την Εκκλησία, και για την Εκκλησία στην Ορθόδοξη Ελλάδα, θα πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη μας τις Συνοδικές Αποφάσεις και όχι την προσωπική άποψη. Ναι ! υπάρχουν προσωπικές απόψεις. Όντως υπάρχει μία έντονη κίνηση που θέλει να προβάλει το αντι-οικουμενιστικό της πρόσωπο. Πιστέψτε με όμως !  πολλές φορές συμβαίνει στη ζωή μας οι λίγοι να κάνουν πολύ θόρυβο.  Και αυτή είναι μία πραγματικότητα. Δεν εκπροσωπούν τη Σύνοδο, δεν υπάρχουν συνοδικές αποφάσεις, δεν διχάζουν τη Σύνοδο, το κυριότερο απ’  όλα ! Απλώς χρησιμοποιούν και αξιοποιούν σύγχρονα μέσα προκειμένου να κάνουν αισθητή την παρουσία τους μέσα, νομίζω,  από μία παραμορφωμένη εικόνα.
Ξέρετε, προσπαθώ και εγώ να εμβαθύνω στα αίτια που οδηγούν έναν άνθρωπο να πάρει τόσο ακραίες θέσεις. Δεν είναι εύκολο γιατί θα πρέπει κανείς να είναι καρδιογνώστης. Γενικά όμως, και αυτό αποτελεί προσωπική μου άποψη, δεν μπορώ να κάνω επιστημονική μελέτη, διαπιστώνω ότι πίσω από τέτοιες συμπεριφορές υπάρχουν ψυχικά τραύματα, που ίσως τα ξέρει μόνο αυτός που φτάνει σε ακραίες εκδηλώσεις και ο Θεός. Και γι’ αυτό προσωπικά προσπαθώ, πάντοτε να δικαιολογώ, αλλά σας παρακαλώ, μη γενικεύσουμε και μη παγιδευτούμε, γιατί, τελικά, τότε θα πέσουμε στην παγίδα αυτού που προκαλεί όλα αυτά: είναι αυτός που δε θέλει την ενότητα, είναι αυτός που δε θέλει τη Χάρη του Θεού, είναι αυτός που δε θέλει να είμαστε αρμονικά Χριστιανοί ! Μη παγιδευτούμε σ’  αυτό ! (θερμό χειροκρότημα από το κοινό). Εγώ μπορώ να σας διαβεβαιώσω, επειδή είμαι μέλος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, σε ότι αφορά στο Σώμα της Ιεραρχίας είναι μεμονωμένες οι περιπτώσεις και βεβαίως εμείς ακούμε, γιατί πρέπει να ακούμε, σεβόμαστε γιατί πρέπει να σεβόμαστε,  και πολλές φορές χαμογελάμε σαν τον καινούργιο  πάπα ! Έτσι !


ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΑΣ: Κύριε Ἰγνάτιε, πρέπει καί μᾶς νά μᾶς δικαιολογήσετε, διότι κι ἐμεῖς δέν σᾶς ξέρουμε καλά! Τώρα σᾶς μαθαίνουμε! Σᾶς ἐρωτοῦμε, λοιπόν, ἐάν ἀναλαμβάνετε πλήρως τήν εὐθύνη τῶν ἀνωτέρω δηλώσεών σας, πλέον ἐνώπιον τοῦ ὀρθοδόξου λαοῦ, ὁ ὁποῖος ἐμβρόντητος τίς πληροφορεῖται, ὅτι καθ’ ὑμᾶς - καί σύμφωνα μέ σᾶς ὅτι ταὐτό ἰσχύει καί γιά τήν Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος - Ο ΠΑΠΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΣΙΣ! Καί, τότε, τί εἶναι;….Καί κάτι ἀκόμη: Ἐσεῖς συμφωνεῖτε καί ἀποδέχεσθε τήν διδασκαλία τῶν Ἁγίων τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ (ὅλων δηλαδή τῶν μετά τήν πτῶσι τῆς δυτικῆς ἐκκλησίας στήν αἵρεσι ἁγίων τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, ὁπότε καί τίθεται τέτοιο ζήτημα) οἱ ὁποῖοι θεωροῦν τόν Παπισμό αἵρεσι καί μάλιστα φοβερή, ἤ ἁπλά γιά τά μάτια τοῦ λαοῦ τούς σέβεσθε καί χαμογελᾶτε συγκαταβατικά γιά τίς θέσεις τους; Ἐμεῖς, ἁπλά σᾶς ὑπενθυμίζουμε ὅτι, κατά τόν Ἅγιο Γρηγόριο τόν Παλαμᾶ, ὀρθοδόξους μᾶς κάνει ἡ συμφωνία μας μέ τήν διδασκαλία τῶν Ἁγίων Πατέρων καί ἡ μή ἀμφισβήτηση ὅσων αὐτοί λένε!  Ἄρα δέν σᾶς παρεξηγοῦμε καί μᾶλλον σᾶς μαθαίνουμε καλύτερα ἐάν ἰσχυρισθοῦμε, μέ σεβασμό στό πρόσωπο καί τίς ἀπόψεις σας, ἀλλά χωρίς καμμία συμφωνία μαζί σας, ὅτι εἶστε συνειδητός ἀρνητής τῆς Ὀρθοδοξίας, ἐφ’ ὅσον ἀρνεῖσθε, ἐνώπιον Θεοῦ καί ἀνθρώπων, ὅτι ὁ Παπισμός εἶναι ΑΙΡΕΣΙΣ!
Τέλος, ἐπισημαίνουμε ὅτι, ἐνῶ δέν συμφωνεῖτε μέ τούς Ἁγίους τῆς Ἐκκλησίας καί, ἐμμέσως πλήν σαφῶς, τούς εἰρωνεύεσθε, συμφωνεῖτε, ὅμως, πλήρως μέ τόν Πατριάρχη Ἀλεξανδρείας κ. Θεόδωρο στό ὅτι, ὅλοι οἱ ὀρθόδοξοι, οἱ ὁποῖοι πιστεύουν καί ἐμμένουν μόνο στήν διδασκαλία τῆς Γραφῆς καί τῶν Ἁγίων, δηλαδή στήν ἐμπειρία τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ, εἶναι, σύμφωνα μέ τίς ὡς ἄνω δηλώσεις ἀμφοτέρων, οὔτε λίγο, οὔτε πολύ, ψυχασθενεῖς!
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλω αφήστε το σχόλιο σας εδω