Η καταδικη του Νεου Ημερολογιου απο την Πανορθοδοξη Συνοδο του 1583

Η ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΟΥ 1583

.....Ὅποιος δέν ἀκολουθεῖ τά ἔθιμα τῆς Ἐκκλησίας, καθώς αἱ ἑπτά Ἅγιαι Οἰκουμενικαι Σύνοδοι ἐθεσπισαν καί τό ῞Αγιον Πάσχα καί τό Μηνολόγιον καλῶς ἐνομοθέτησαν νά ἀκολουθῶμεν καί θέλει νά ἀκολουθῆ τό νεοεφεύρετον Πασχάλιον καί Μηνολόγιον τῶν ἀθέων ἀστρονόμων τοῦ Πάπα, καί ἐναντιώνεται εἰς αὐτά ὅλα, καί θέλει νά ἀνατρέψῃ καί νά χαλάσῃ τά πατροπαράδοτα δόγματα καί ἔθιμα τῆς Ἐκκλησίας, ἄς ἔχει τό ἀνάθεμα καί ἔξω τῆς τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας, καί τῆς τῶν πιστῶν ὁμηγύρεως ἄς εἶναι.....

῎Ετους ἀπό Θεανθρώπου αφπγ (1583) Ἰνδικτιῶνος ΙΒ΄ Νοεμβρίου Κ΄.

Ὁ Κωνσταντινουπόλεως ΙΕΡΕΜΙΑΣ
Ὁ Ἱεροσολύμων ΣΩΦΡΟΝΙΟΣ
Ὁ Ἀλεξανδρείας ΣΙΛΒΕΣΤΡΟΣ
Καί οἱ λοιποί Ἀρχιερεῖς τῆς Συνόδου παρόντες».

Σάββατο, 20 Ιουνίου 2015

Παρατηρήσεις σε κείμενο του π. Άγγελου Αγγελακόπουλου για το Πασχάλιο


Ο π. Άγγελος Αγγελακόπουλος έγραψε ένα σημαντικό κείμενο, που μόλις αναδημοσιεύσαμε από εδώ, πάνω στο οποίο έχουμε να κάνουμε λίγες παρατηρήσεις και αν έχει την καλοσύνη ας απαντήσει, μιας και δεν έχουμε τα στοιχεία του, για να επικοινωνήσουμε μαζί του.
 
1. Στην δήλωση της Β΄ Βατικάνειας που μεταφέρει διαβάσαμε τα εξής (η υπογράμμιση ημέτερη): "Ἡ Ἁγία Σύνοδος δέν ἐναντιοῦται εἰς τό νά ὁρισθῆ παγία Κυριακή διά τήν ἑορτήν τοῦ Πάσχα ἐν τῶ Γρηγοριανῶ Ἡμερολογίω". Και μεις αναρωτιόμαστε: μα πως θα ορισθεί κοινό Πάσχα εν τω Γρηγοριανώ ημερολογίω, αφού οι νεοημερολογίτες κόπτονται ότι το νέο ημερολόγιό τους δεν είναι το Γρηγοριανό, αλλά κάποιο διαφορετικό υποτίθεται, που το έχουν βαπτίσει (κατά την ιησουιτική τελετή βαπτίσματος του κρέατος σε φασόλια) "διορθωμένο Ιουλιανό" (περί της απάτης αυτής γράψαμε αναίρεση εδώ). Μήπως τελικά πρέπει να παραδεχτούν πως και εκείνα τα παραμύθια που αραδιάζανε οι υπέρμαχοι της ημερολογιακής Καινοτομίας περί εξευρέσεως νέου τελειότερου επιστημονικώς ημερολογίου που θα αποδεχθούν άπαντες, ήταν προς κατανάλωση των απλουστέρων;
 
2. Γράφει πολύ σωστά ο π. Άγγελος πως "Ὁ Οἰκ. Πατριάρχης κυρός Ἀθηναγόρας ἔβλεπε τόν κοινό ἑορτασμό ὡς μέσο ἑνώσεως τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μέ τήν αἵρεση τοῦ παπισμοῦ". Το ίδιο ακριβώς επεδίωκε και η Οικουμενιστική Εγκύκλιος του 1920, η οποία βρήκε εφαρμογή, εν μέρει, στην ημερολογιακή Καινοτομία του 1924.
 
3. Είναι απαράδεκτο να ονομάζεται "σχίσμα Παλαιοπασχιτών" η τυχόν ανυπακοή σε αποφάσεις αλλαγής του Πασχαλίου, το οποίο ορίστηκε από την Εκκλησία να μένει απαρασάλευτο. Σχίσμα δεν κάνουν εκείνοι που έμειναν σε όσα παρέλαβαν (όπως οι Παλαιοημερολογίτες - που είναι και δυνάμει Παλαιοπασχίτες), αλλά εκείνοι που μετέβαλαν τα όρια, μιας και "τῆς διχοστασίας ἀρχιτέκτων καὶ δημιουργός, ὁ ταῖς καινοτομίας τὴν Ἐκκλησίαν διχοτομήσας" κατά τον Άγιο Μελέτιο τον Πηγά (Περί της αρχής του Πάπα, σελ. 24).
 
4. Έγραψε επίσης ο π. Άγγελος πως ο Χρυσόστομος Παπαδόπουλος, αν και άλλαξε το ημερολόγιο δεν τόλμησε να αλλάξει το πασχάλιο. Παραπέμπει μάλιστα περί τούτου και στην Εγκύκλιο της Καινοτομίας του 1924. Αυτό όμως έγινε εξ ανάγκης και όχι εκ πεποιθήσεως. Ας κάνει τον κόπο όμως να ανατρέξει στις πηγές της εκκλησιαστικής ιστορίας για να δει πως ο Χρυσόστομος Παπαδόπουλος κάθε άλλο παρά ενάντιος στην αλλαγή του Πασχαλίου ήτανε. Ήταν τόσο φοβερή η πονηριά του, ώστε να παρουσιάσει την ημερολογιακή Καινοτομία, ως άμεμπτη και Κανονική, επειδή δεν θιγόταν τάχα το Πασχάλιο, αλλά ταυτόχρονα εργάστηκε για την αλλαγή του Πασχαλίου και τελικώς μόνο ο φόβος επαναλήψεως των ημερολογιακών σκηνών και η αντίδραση κάποιων Ιεραρχών (π.χ. Κασσανδρείας Ειρηναίου, Φλωρίνης Χρυσοστόμου, Δημητριάδος Γερμανού, Δράμας Βασιλείου) την απέτρεψε (έχουμε γράψει και εδώ σχετικά).
Προς επίρρωση των παραπάνω ιδού δύο τεκμήρια περί των πραγματικών απόψεων του Χρυσοστόμου Παπαδόπουλου:
α) Στο "Υπόμνημα περί Ημερολογίου" που εξέδωσε το 1923 (ένα χρόνο πριν την ημερολογιακή Καινοτομία) ιδού τι αποκαλυπτικά γράφει στην σελίδα 12 (υπογρ. ημ.):
 
 
 
β)Σε Σύνοδο που προήδρευσε, κατά την συνεδρία της 11-10-1928, αποφασίστηκαν τα εξής, όπως τα καταγράφει ο αξιόπιστος νεοημερολογίτης ιστορικός π. Θεόκλητος Στράγκας (Εκκλησίας Ελλάδος Ιστορία, τόμος γ΄, σελ. 1597):
 
 
Κλείνοντας συγχαίρουμε τον π. Άγγελο για το άρθρο του (και για την εν γένει αρθρογραφία του, που πάντοτε με προσοχή διαβάζουμε) και ευχόμαστε κάποια μέρα να αρθρογραφούμε από το ίδιο στρατόπεδο, κοινωνώντας από το ίδιο Ποτήριο, μιας και δεν μας χωρίζουν θέματα πίστεως, όπως τον χωρίζουν με τους αιρετικούς Οικουμενιστές, με τους οποίους δυστυχώς κοινωνεί εκκλησιαστικώς, επιλογή την οποία ευχόμαστε να αναιρέσει προς ευφροσύνη των Ορθοδόξων και καταισχύνη των κακοδόξων.
 
Για το ιστολόγιο "Κρυφό Σχολειό"
Νικόλαος Μάννης
εκπαιδευτικός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλω αφήστε το σχόλιο σας εδω